Fra å drukne i arbeid til å vokse med en kreativ halvdel på ditt team
1000 tanker i hodet på en gang, men kun én tanke gjelder: å ta bedriften til det neste nivået
Hvis du har lengtet etter mer i businessen din…
Mer inntekt
Mer tid
Mer verdiskapning
Book en GRATIS konsultasjonssamtale og ta det neste steget i karrieren.
Markedsføring og branding er noe som krever mye kunnskap og tar mye tid, men du trenger ikke å gjøre det alene.
LA MEG GJETTE…
Dette er deg: bedriftens potet som tar hånd om innkommende henvendelser, sosiale medier, ”markedsføringen”, og selvfølgelig alle oppgavene du må gjøre for å få bedriften til å gå rundt og tjene penger.
De merkevarebyggende oppgavene har gått til en tilfeldig i bedriften, som hadde et markedsføringsfag på skolen, men aner egentlig ikke hva han eller hun driver med?
Ingen av tilfellene er ideelle for å vokse.
ELLER HAR DETTE SKJEDD?
Hva hvis det var en måte å gjøre halvparten så mye jobb som du gjør nå, og samtidig omsette for dobbelt så mye?
Kan jeg være ærlig?
Dersom en av scenarioene ovenfor er aktuell i din bedrift i dag så vil situasjonen mest sannsynligvis være lik i fremtiden også dersom det ikke blir gjort noen forandringer. Det er jo selvfølgelig lov å håpe på at etterspørselen endelig skal øke og at inntektene stiger uten videre, men det er en svært upålitelig strategi. Noen må ta tak, og endringer må gjøres.
Jeg har full forståelse for at det er et stort steg…
”Pft, dette kan jeg klare selv”
Du styrer din egen bedrift, selvfølgelig klarer du det selv! Men er det verdt tiden din? Er det riktig bruk av tiden din å lære alle mulig markedsstrategier, hvordan annonsere, teknikker for å vokse på sosiale medier, designteori og mer, for å så vite hva som er riktig å implementere i din bedrift?
Hvis du kjenner deg igjen i dette kan det være tegn på at det er på tide å outsource:
Ingen tid til overs
Du spør deg selv flere ganger ”Hvordan gjør jeg dette, og hvorfor?”
Du føler deg ofte stresset og utslitt
Du går glipp av muligheter
Ingen system, ting bare gjøres
Konstant slukking av branner, men ingen progresjon
Du får ikke gjort de oppgavene du faktisk vil gjøre
Ingen liker endringer, og som en bedriftseier selv er det forståelig at man vil prøve å gjøre alt selv, men la oss gå gjennom noen av de største fordelene ved å outsource hjelp med markedsføring og branding…
Du slipper å gjøre oppgaver du ikke har tid eller kunnskap til
Du får mer tid
Hvis du ønsker at noe skal bli gjort riktig, gjør det selv… Eller? Det finnes kun så mye tid et døgn, og selv om det er forståelig at du ønsker å ha kontroll på selv de minste ting så er det også viktig å tenke over hva du får mest utbytte av med tiden du bruker. Det handler ikke om hva du kan gjøre, men heller hva du burde gjøre. Hva er tiden din verdt?
Mer tid til å fokusere på oppgaver du ønsker å gjøre, eller mer fritid til å gjøre andre ting. At bedriften din skal vokse betyr ikke at du er nødt til å ta på deg mer arbeid, flere oppgaver, og jobbe flere timer. Det handler derimot om å fokusere på de viktige oppgavene og delegere de til de riktige folka.
Du slipper alle kostnadene ved å ha en ansatt
Det er den eneste måten du kan skalere bedriften og ta den til det neste nivået
Reduser driftskostnader som bl.a. arbeidsplass, arbeidsgiveravgift, og sykepenger. Når du outsourcer trenger du kun å betale for timer du har behov for, og med det er du sikret å ikke kaste bort hverken tiden din eller penger.
Dersom du virkelig er seriøs om bedriften din og vil ta det neste steget er du nødt til å ha flere på laget ditt. Du kan ikke være ekspert på alle fagområder, så fokuser på det du virkelig kan, og outsource det du ikke kan. Selv de største selskapene i verden startet kun med 1-2 personer, men de hadde aldri vært der de er nå om de forble et enmannsshow.
Hvorfor jobbe med meg? La meg introdusere meg selv…
Hei, jeg er Lilia og min interesse for markedsføring startet allerede i 2014. Helt siden da har jeg virkelig brent for fagområdet, sammen med utsagnet ”Å leve for å jobbe”.
Jeg har gjennomført en bachelor i markedsføring og merkevareledelse, hvor jeg gikk ut med en A på bacheloren som blant annet handlet om digital markedsføring.
Videre har jeg min erfaring fra å jobbe i flere ulike bedrifter med blant annet innholdspublisering, annonser, videoproduksjon, videoredigering, prosjektledelse, salg, budsjettering, leadsgenerering og mye mer.
Jeg er ikke stor fan av stive teamsmøter med lange, vanskelig-å-forstå-men-høres-bra-ut presentasjoner. Her har vi et og samme mål: få bedriften din til å vokse.
”Jeg har ikke kommet langt nok til å outsource. Må jeg ikke vente til jeg er mer suksessrik?”
”Hvorfor skal jeg ansette noen når jeg kan gjøre alt selv gratis?”
”Jeg klarer meg selv… Jeg har da vel ikke nok ekstra arbeid jeg kan outsource?”
Det er ingen tvil om at det er skummelt å gjøre en investering, og det kan føles ut som et stort steg, men det trenger ikke nødvendigvis å være det. Du vil bli overrasket over hvor stor forskjell det kan være å outsource bare noen timer i uken med ekstra hjelp. Det koster deg på kort sikt, men når du får mer tid til jobbe med det som driver inn inntekter i bedriften din vil du se at du vokser og tjener mer penger i det lange løpet.
Enten det er et ønske om å lære, å ha kontroll eller bare spare mest mulig penger så er det forståelig hvorfor man vil prøve å gjøre alt selv, men hvis det tar timesvis; er det den beste bruken av tiden din? I startfasen vil man måtte trenge å gjøre det meste selv, men etterhvert som bedriften vokser vil det bare føre til at man blir utslitt eller at ting blir gjort halvveis. Tiden din er en av de mest verdifulle ressursene du har, så bruk den riktig!
Det er lett å tenke at man klarer å gjøre de små oppgavene selv, men når mange små oppgaver hoper seg opp tar det til slutt mye tid. ”Jeg skal bare legge ut et lite innlegg på Instagram”. Whoops, plutselig var det gått en time. Hvis du skriver ned alle oppgavene du gjør i din bedrift er det mest sannsynligvis noe som kan bli tatt hånd om av noen andre. Fordelen med å outsource er at du kun betaler for det du trenger. Så start i det små og utvid ved behov.
Ikke vent på flaks – ta det neste steget til suksess nå